eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-10-29

Snacks

Drog en lov förbi Bra Mat, vegetariska matmässan. Wheaty tillverkar en slags vegitariska ölkorvar, och ja, faktiskt, rätt likt en helt vanlig. Verkar inte finnas någon officiell Svensk återförsäljare men jag noterar att Seitanfoods verkar ha dem. Som sagt, inte så dumt. Testade lite av ekorrens ekologiska godis närmare bestämt syrlig blandning. Inte så dumt. Men jag har för mig att i valda delar av sortimentet så används Gelatin (E-nummerkod E441) som stabiliseringsmedel, vilket inte är vegetariskt alls. Gelatin utvinns ur slaktavfall. Sidospår; det är inte så konstigt att man använder gelatin, det är nämligen väldigt billigt, lite utfyllnad så att säga. Testade även veganskt godis från Goody Goood stuff, Tropical Fruit och Sour Fruit Sallad och det här var nog absoluta höjdaren. Otroligt gott och smakrikt. Rena lyxgodiset. Rekommenderas. Och bara för att jag inte har några bra bilder att illustrera det hela med så testade jag att leka lite med gif-animationer. Såhär ser Olof ut när han spelar skivor (jag tror inte animationen syns förräns man har klickat på bilden och fått upp den i full storlek).

1 Comments:

At måndag, 29 oktober, 2012, Blogger Måns said...

Upptäckte just en sak till. Blogger stödjer inte GIF-animationer om man inte länkar till dem externt. Bilden ligger externt. Hm. Blogger är lite gammalt.

 

Skicka en kommentar

<< Home