eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-05-04

Jazz på Pustervik

Besökte nya Pusterviksteatern. Idag var det antenna vilket beskrivs som "Jazzriksförbundets utvecklingscentral". Mid air condo är alltid bra men jag tycker att de kunde lämna de lite trevande och svävande tonerna och ösa på lite mer. När Goran Kajfes band går på scen så blir det nästan rockkonsert. Riktigt ösigt, och inte med nån mesig ljudvolym heller. Hur är då nya Pustervik? Jo, nästan samma Pustervik som förr. Jag gillar att man gått varsamt fram och inte har renoverat sönder lokalen. På nedervåningen har man satt upp fina ljuskronor (ska ej förväxlas med kristallkronor) och målat om, det ser fint ut, men utan att bli kliniskt. På övervåningen är väl den stora skillnaden dels att man satt in en liten hiss och byggt en ramp så att det blir anpassat för rullstolsbundna, bra! Scenen är flyttad tillbaka till hörnet där den var för sisådär 10 år sedan. Baren på övervåningen är numera längst in där scenen var förut. Just ja, en stor skillnad är också att stora scenen på nedervåningen har fått en övervåning (!). Jag är inte säker, men jag antar att det är för att det ska funka bättre med rockband där, lite klurigare med teater. Den scenen liknar ganska mycket övre våningen på Sticky Fingers, men den känns mer planerad. Noterade att de höjt priset på en standardöl med fyra kronor. Nåja. Det får man stå ut med. Pustervik biljetter har flyttat sisådär 15 meter brevid, ska nog funka det med. Det enda jag funderade över lite sisådär, det är, varför slipade och lackade man inte golvet på övervånignen? Och, även om pissoar inte är sådär jättetilltalande sak så går det väldigt mycket snabbare, är den bortrationaliserad eller bara hittade jag den inte?